امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

🔹اتاق اصناف ایران به منظور رفع برخی از ابهامات به وجود آمده و سوالات مطرح شده از سوی فعالان صنفی در خصوص بارگذاری فرم تبصره ماده ۱۰۰، طی نشستی با معاون درآمدهای مالیاتی و مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی، چالش‌های ایجاد شده را مطرح و درجهت حل آن با مسئولان این حوزه رایزنی کرد.

 

🔹 سخنگو و عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران در این خصوص گفت: یکی از گلایه‌های اکثر فعالان صنفی، عدم بارگذاری فرم تبصره ماده ۱۰۰ بود که بنا بر اظهارات نمایندگان سازمان از این جای نگرانی وجود نداشته و فرم تبصره اکثر واحدهای صنفی تا ۱۰ مرداد ماه سال جاری به صورت تدریجی در سامانه بارگذاری خواهد شد.

 

🔹مهدی امیدوار افزود: در این میان  افرادی هم که طی یک سال اخیر، فعالیت صنفی نداشته اما اقدام به غیرفعال کردن پرونده خود نکرده‌اند، ضروری است تا در اسرع وقت با مراجعه به کارتابل مالیاتی، پرونده خود را از تاریخ خاتمه فعالیت، غیرفعال کنند؛ در اینصورت چنانچه فرم تبصره برای آنها بارگذاری شده باشد، توسط سازمان برداشته خواهد شد مگر اینکه اطلاعات تراکنش کارتخوان یا اطلاعات فروش در سامانه برای وی وجود داشته باشد.

 

🔹امیدوار با اشاره به ابهامات موجود در مورد نحوه تأثیر هزینه بر محاسبه مالیات مقطوع نیز توضیح داد: طبق اعلام سازمان امور مالیاتی برای کسر هزینه اجاره از مالیات مقطوع، واحد مذکور باید میزان هزینه اجاره را در سامانه درج کند؛ در این صورت سازمان امور مالیاتی در وهله اول بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره میزان مالیات را پیشنهاد داده و قطعی می‌نماید. چنانچه پس از اتمام موعد ارسال اظهارنامه، موجر با هزینه ابرازی مستأجر موافقت ننمود، همان مالیات تعیین‌شده قطعی می‌گردد ولی اگر موجر هزینه اجاره اعلامی مستأجر را قبول نمود، مالیات اضافی که واحد صنفی به خاطر عدم در نظر گرفتن هزینه اجاره پرداخت کرده است، به وی بازگردانده می‌شود که سازوکار آن توسط سازمان تعیین خواهد شد

رئیس اتاق اصناف البرز: سود فروش اینترنتی کرج را با کمبود لاستیک خودرو مواجه کرد

رئیس اتاق اصناف البرز گفت: شرکت‌ها فروش لاستیک را برای سود ١٠ الی ١۵ درصدی، اینترنتی انجام داده و از توزیع در کرج امتناع کردند در نتیجه با کمبود مواجه شدیم. محمد دادخواه در گفتگو با تیتر یک گفت: طی ماه‌های اخیر شرکت‌های داخلی از توزیع لاستیک خودرو خودداری کردند. رئیس اتاق اصناف البرز افزود: شرکت‌ها فروش لاستیک را اینترنتی انجام می‌دادند چرا که سود ١٠ الی ١۵ درصدی بیشتری برای آنها داشت. وی با اشاره به امتناع شرکت‌ها از فروش حضوری لاستیک، اظهار داشت: با پیگیری‌های اتاق اصناف شرایط برای عرضه فراهم شده است. دادخواه تصریح کرد: طی ١٠ روز گذشته لاستیک در بازار کرج وجود دارد اما وقفه در عرضه ایجاد شد، اشباع بازار زمان بر است. وی گفت: قیمت ٢ عدد لاستیک خودرو ۴٠٠ هزار تومان کاهش پیدا کرده و ۵ هزار حلقه لاستیک دولتی در کرج پخش شده است. دادخواه افزود: اتحادیه لاستیک کرج در خیابان برغان کرج مستقر است و می‌توان با استعلام از آنها مکان‌های عرضه را به‌دست آورد. رئیس اتاق اصناف البرز اظهار داشت: از بحران کمبود لاستیک در بازار کرج عبور کرده‌ایم اما رسیدن به شرایط عادی زمان بر است.

نظارت بر نانوایی های البرز تشدید شد

کرج - ایرنا - رییس اتاق اصناف مرکز البرز اعلام کرد: نظارت بر نانوایی های این استان برای پیشگیری از تخلفاتی مانند کم فروشی و گرانفروشی تشدید شد.

«بهروز حصاری»  روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : براین اساس  پرونده ۱۷ نانوایی متخلف طی هفته گذشته به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

وی اضافه کرد: در این مدت  از ۱۶۷ واحد صنفی نانوایی توسط بازرسان معاونت بازرسی اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان بازدید شده است.

 رییس اتاق اصناف البرز  گفت: عمده تخلفات این واحدهای صنفی ، گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی و کم فروشی بوده است .

وی گفت: همه نانوایی های استان البرز با رعایت قوانین صنفی و پروتکل های بهداشتی فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: طرح ویژه نظارت بر نانوایی ها به شدت افزایش یافته و بازرسان بر رعایت بهداشت فردی و محیط ، کیفیت ، وزن و رعایت نرخ های مصوب ، توسط متصدیان نانوایی ها، مورد ارزیابی بازرسان قرار می گیرند. 

 حصاری افزود: شهروندان در صورت مشاهده موارد تخلف شامل کم فروشی یا گران فروشی ، مراتب را از طریق شماره تماس ۳۶۱۱۷ اتاق اصناف مرکز استان البرز به بازرسان واحد بازرسی ونظارت اصناف البرز اطلاع  دهند.

استان البرز حدود سه هزار واحد نانوایی دارد.

طرح برخورد با واحدهای صنفی متخلف در البرز تشدید شد

کرج - ایرنا - رییس اتاق اصناف البرز اعلام کرد که با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا، طرح ویژه نظارت بهداشتی بر واحدهای صنفی و برخورد قانونی به متخلفان در این استان به صورت ویژه اجرایی شد.

بهروز حصاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت که تمام واحد های صنفی با توجه به افزایش آمار مبتلایان کرونا، بیش از پیش موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: نظارت های کامل از سوی مراجع ذیربط  انجام می شود و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تعیین شده ازسوی  دانشگاه علوم پزشکی، واحدهای صنفی متخلف برابر مقررات برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد : رعایت پروتکل های بهداشتی باید در تمام  واحدهای صنفی، پاساژها، مجتمع های تجاری، بازارها، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای به صورت ویژه انجام شود.

حصاری خاطرنشان کرد: روزانه بازرسان معاونت بازرسی این اتاق به همراه اتحادیه های مختلف واحدهای صنفی را بازدید و تخلفات را بررسی می کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی در استان البرز فعال است.

اکنون شهرهای کرج ، فردیس ، نظرآباد و اشتهارد در استان البرز در وضعیت زرد کرونایی قراردارند.

پرونده ۱۲۷ واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد

کرج - ایرنا - رییس اتاق اصناف مرکز البرز گفت که در اجرای طرح تشدید بازرسی کرونایی از واحدهای صنفی این استان، پرونده ۱۲۷ واحد صنفی متخلف ظی یک ماه گذشته به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

«بهروز حصاری» روز سه شنبه  در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت : بازرسان اداره نظارت و بازرسی اتاق اصناف طی یک ماه گذشته چهار هزارو ۳۹۴  واحد صنفی را بازدید کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش شیوع ویروس امیکرون در کشور ، طرح نظارت بهداشتی بر واحدهای صنفی و برخورد قانونی به متخلفان در این استان به صورت ویژه تشدید شد.

حصاری  افزود: تمام واحد های صنفی با توجه به افزایش آمار مبتلایان کرونا، بیش از پیش موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

وی تاکید کرد : رعایت پروتکل های بهداشتی باید در تمام  واحدهای صنفی، پاساژها، مجتمع های تجاری، بازارها ، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای به صورت ویژه انجام شود.

رییس اتاق اصناف مرکز البرز خاطرنشان کرد: روزانه بازرسان معاونت بازرسی این اتاق به همراه اتحادیه های مختلف واحدهای صنفی را بازدید و تخلفات را بررسی می کنند.

وی گفت: نظارت های کامل از سوی مراجع ذیربط  انجام می شود و در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی تعیین شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی ، واحدهای صنفی متخلف برابر مقررات پلمب خواهند شد.

استان البرز ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارد.