امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

مورخ هفتم شهریورماه 1403 رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران اتومبیل شهرستان کرج به دعوت واحد روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز جهت انجام مصاحبه ، در راستای انعکاس عملکرد اتحادیه مربوطه، پیشنهادات، انتقادات و مشکلات در محل اتاق اصناف حضور یافت.

 

معرفی: فریدون عابدین نژاد - متولد 1335 در ارومیه - سالها فعالیت در ورزش استان البرز-

 دبیر هیئت کشتی و داور بین المللی  - رئیس کمیته داوران کشتی استان البرز و اخذ بالاترین درجه داوری بین المللی کشتی– حضور در اردوی تیم ملی به عنوان داور .

 شروع فعالیت صنفی: از سال 1364 – حدود 40 سال فعالیت در صنف نمایشگاه داران اتومبیل –

 3 دوره حضور در هیئت مدیره اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل .

برخی از رسته های مذبور: (دفاتر اتوبوس ، مینی بوس دربستی) – (نمایشگاه داران اتومبیل کرج) –

(نمایندگی های فروش خودرو) .

عابدین نژاد در ابتدا از دوستان وهیئت مدیره قبلی از جمله اقایان: حمید کریمی ، حسین رحمانیان ، مسعود رنجی و جعفر حسینی و ... همچنین همکاران جدید در هیئت مدیره فعلی  تشکر و قدردانی کرد و گفت انشالله بتوانیم افتخار خدمت به مردم و اعضای صنفیمان را داشته باشیم .

 

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شهرستان کرج اظهار داشت:  وجود سایت های فروش خودرو معظل بزرگیست که متاسفانه از بنده و همکارانم در راستای حل این مشکل کاری ساخته نیست و از مسئولین ذی ربط طی نامه نگاری های متعدد ،  بارها خواهش کردیم که اقدامات و دستورات لازم را مبذول فرمایند ولی متاسفانه نتیجه ای در بر نداشت.این سایت ها بی قاعده و ضابطه  قیمت ها را تعیین میکنند و این موضوع در ناارامی بازار خودرو در مقاطع مختلف زمانی  بسیار موثر است .

فریدون عابدین نژاد افزود: یک مرکز فروش خودرو،( شیطان بازار)، در جاده قزلحصار به دستور دادستان محترم شهرستان کرج جمع اوری شد که از اقدامات بسیار خوب بود و متعاقبا رضایت شهروندان را در پی داشت ، اما برخی از همان افرادی که در بازار نام برده به سود جویی و کلاه برداری از شهروندان مشغول بودند بعضا در نمایشگاه ها مشغول به کار شدند و مشکلات را افزایش دادند .

وی در ادامه گفت: از مشکلات دیگری که صنف نمایشگاه داران با ان رو به روست روند افزایشی مستمر مقدار مبلغ رهن و اجاره بهای واحد صنفی نمایشگاه های اتومبیل میباشد که این موضوع در ابطال پروانه های کسب و ورشکستگی واحد صنفی و جمع اوری ان بسیار دخیل است.

فریدون عابدین نژاد رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران اتومبیل شهرستان کرج درادامه مصاحبه خود با واحد روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز اظهار داشت :

از دیگر مواردی که باعث ایجاد مشکل و نوسات قیمت در بازار خودرو میشود ، فرایند خودرو های ثبت نامی شرکت های خودرو ساز میباشد که مدام با ایجاد طرح های مختلف در زمان های مختلف بازار خودرو را دچار چالش میکند که این امر نیز باید با کارشناسی و حساسیت بیشتری به روند خود ادامه دهد زیرا این موضوع باعث اسیب دیدن کسبه این صنف و یا حتی منجر به این شود که مردم نیز متحمل ضررهای احتمالی شوند.

وی افزود: متاسفانه صنف نمایشگاه داران اتومبیل دارای مرجعی در راستای دریافت نرخ مصوب خودرو نیست که ما بتوانیم اعضای صنفی خود را مکلف به پیروی از نرخ مصوب و مرجع کنیم که این موضوع خود به تنهایی بسیار چالش برانگیز است .

عابدین نژاد در ادامه گفت: از شهروندان عزیز خواهشمندیم فقط به نمایشگاه هایی مراجعه کنند که دارای پروانه معتبر کسب باشند که در صورت بروز هر گونه مشکل ما بتوانیم در اتحادیه و یا اتاق اصناف و یا سازمان صمت خدمتگزار انان باشیم ولی در صورتی که به  واحد صنفی فاقد پروانه کسب مراجعه کنند در صورت بروز هرگونه مشکل، کار برای شهروندان سخت خواهد شد.

فریدون عابدین نژاد در گفت و گوی خود با واحد روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز به چند نکته مهم ، که شهروندان هنگام نقل و انتقال خودرو باید مورد توجه خود قرار دهند اشاره کرد و گفت:

  از شهروندان عزیز خواهشمندم در هنگام خرید اتومبیل حتما با شخصی مورد اعتماد ، که در این موضوع سر رشته دارد، مشورت کنند و قبل از انجام معامله خودرو به مراکز تشخیص و کارشناسی سلامت خودرو(رنگ – فنی) مراجعه کنند، زیرا که با رعایت چنین مواردی میتوان در مواجه با افراد سود جو در خرید و فروش خودرو تا حد زیادی مقابله نمود.

شهروندان در هنگام عقد قرارداد (قولنامه) خودرو، حتما از حی و حاضر بودن مالک خودرو مطمئن شوند.

 مواردی هم چون پرداخت مالیات، عوارض و خلافی خودرو باید در هنگام نقل و انتقال وسیله نقلیه توسط خریدار برسی شود .

 هنگام حضور در دفاتر اسناد رسمی، جهت انجام امور وکالتی یا در هنگام انجام فرایند تعویض پلاک ،حتما چک بین بانکی را، که از قبل به توافق طرفین رسیده ، پس از برسی همه موارد ذکر شده رد و بدل نمایند.

فروشندگان خودرو حتما از چکی که بابت معامله خودرو به انان پرداخت شده استعلام بانکی به عمل اورند که از صحت و سلامت چک دریافتی اطمینان حاصل شود.

وی افزود : با توجه به تسهیل دریافت پروانه کسب توسط کسبه عزیز که به صورت بر خط توسط سامانه مربوطه انجام میشود، باید از متولیان و مسئولین امر سپاسگذار بود اما ، هزینه های جانبی که در این فرایند بابت موارد مختلف از کسبه دریافت میشود روز به روز روند افزایشی داشته و کسبه را با چالشی جدید مواجه ساخته است.

بارها جلسات متعددی در راستای حل مشکلات در حوزه مالیات و دارایی برگزار کردیم و جا دارد از کارشناسان و مدیران مالیاتی استان نیز تشکر کنم  ، اما کماکان برخی از مشکلات پا برجاست و اعضای صنفی ما گله مندند .

عابدین نژاد در خصوص رسیدگی به شکایات واصله مردمی از صنوف متخلف ابراز داشت : نود و پنج درصد از شکایات در داخل اتحادیه توسط همکاران خدوم و زحمت کش ما رسیدگی و حل و فصل میشود.

وی در مورد اقداماتی که در اینده قصد جامع عمل پوشاندن به ان را با یاری همکاران خود در اتحادیه دارند افزود : در مورد اخذ پروانه تخصصی از سازمان ثبت اسناد و املاک با همکاری اتاق اصناف مرکز استان البرز و معاونت پیشگیری از جرائم قوه قضاییه اقدامات و همکاری های لازم را در همین راستا انجام داده ایم و تا حصول نتیجه پیگیر خواهیم بود.

تشکیل کلاسهای اموزشی برای همکاران جدید الورود از دیگر برنامه هاییست که انشالله در اینده باید پیگیری شود .

عابدین نژاد در ادامه صحبت های خود به ایجاد شهرک خودرویی در اینده اشاره کرد و گفت: اگر شرایط محیا  شود و بتوانیم با موافقت و صلاح دید مسئولین مکان واجد شرایطی را بابت احداث این شهرک ایجاد کنیم قطعا این نیاز مهم شهر کرج براورده خواهد شد و مواردی همچون ترافیک و الودگی را تا حد زیادی از شهر خود دور ساخته ایم .

از همه همکارانم خواهشمندم مشتری مداری و احترام و تکریم مردم را هیچ گاه از یاد نبرند و سر لوحه کار خود قرار دهند.

از واحد روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز و اداره کل صمت استان ، اداره پلیس اماکن ، پلیس راهور و دیگر عزیزانی که ما را در ارائه خدمت به همشهریان عزیز یاری میکنند سپاسگزاریم .

ادرس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شهر کرج :

 سه باندی گوهر دشت – رو به روی پارک – طبقه فوقانی اتو گالری تاپ .

شماره های تماس: 02634426162 - 02634445115 در ساعات اداری در خدمت همشهریان عزیز خواهیم بود.

 

روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز