امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

مورخ بیست و هشتم مرداد ماه 1403 رئیس اتحادیه صنف ماشین سازان و فلزتراشان شهرستان کرج به دعوت واحد روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز جهت انجام مصاحبه در راستای انعکاس عملکرد اتحادیه مربوطه، پیشنهادات، انتقادات و مشکلات در محل اتاق اصناف حضور یافت..

 

معرفی: رضا صنعتی متولد1337 ، رئیس اتحادیه صنف ماشین سازان و فلزتراشان شهرستان کرج – حرفه اصلی : تراش کار میلنگ تراش و خدمات موتورالات سبک و سنگین - با بیش از30 سال سابقه فعالیت صنفی - حضور درهیئت مدیره اتحادیه فلز و تراش از سال 1375 - سه دوره ریاست اتحادیه مشارالیه.

برخی از رسته های مذبور: مجموعا 39 رسته صنفی - صنف فلز تراش و ماشین سازان قالبا رسته های خدمات فنی و تولیدی میباشد .میلنگ تراش و سوپاپ تراش-همه قطعات فلزی که متولی ندارند – تولیدکننده قطعات کوچک و بزرگ خودرویی - قطعات نیروگاهی و قطعات شبکه برق رسانی - فرچه سازی و برس های فلزی - پرس کاری و تمام قطعاتی که با دستگاه سی ان سی ساخته میشوند - پمپ سازها، ابی و یا روغنی – قطعات ماشین الات کارگاهی و غیره .

 

رضا صنعتی اظهار داشت: درصنف ماشین سازان و فلزتراشان، دارای همکارانی با تجربه، با دانش و معلومات کافی هستیم و اعتقاد داریم این صنف پایه و اساس رسته های صنعتی کشور و ملزومات جامعه ما را تشکیل میدهند و بنده به شخصه افتخار میکنم که در این صنف خادم کوچکی برای شهر و کشورم هستم .انشالله که مسئولین ما قدردان همه صنوف ، که انصافا در همه مواقع حساس پای کار کشور ایستاده اند،باشند.

وی افزود: در این مدت که نزدیک به چهل سال است که در این صنف فعالیت دارم شاگردان زیادی را به بازار کار تحویل داده ایم که در حال حاضر برای خود ، دارای کسب و کار مجزا و موفقی هستند و این موضوع برای ما باعث افتخار است.

صنعتی افزود: تعامل خوبی با هیئت مدیره اتحادیه داریم ، همه ما بدون کوچکترین منفعت مالی و دریافت  حقوق و مزایا دراتحادیه خدمت میکنیم و این موضوع نشات گرفته از تعلق خاطر قلبی ما نسبت به خدمت به صنف است.

رئیس اتحادیه صنف فلز تراشان و ماشین سازان شهرستان کرج اضهار داشت: در کل میتوان گفت اتحادیه های صنفی مظلوم واقع شده اند، اتحادیه عملا سندیکای صنوف میباشند که وظیفه حمایت و کمک به همکارانخود را دارد ولی متاسفانه چون قوانین ان طور که باید و شاید ضابطه مند اجرا نمیشود، به همین دلیل اتحادیه ها نمیتواند در خیلی از موارد پاسخگوی اعضای زیر مجموعه خود باشند و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و نسبت به براورده کردن خواسته های همکارانمان در خیلی از مواقع عاجزیم.البته باید به تعامل وکمک های ارگان های ذیربط اشاره داشت اما در اجرایی کردن و عملیاتی کردن خیلی از موضوعات دچار ضعف هستند.به طورمثال میتوان به شهرداری ها اشاره کرد که میزان دریافت عوارض از صنوف را به چندین برابرافزایش داده اند که معلوم نیست با چه ضابطه ای این حجم از افزایش عوارض صورت گرفته است. در عین حال شهرداری ها بعضی از صنوف را به عنوان مزاحم شهری قلمداد کرده ، در صورتی که فلسفه وجودی شهرها از صنوف است و اگر صنوف نباشند شهرمعنای خود را از دست میدهد.

 رضا صنعتی رئیس اتحادیه فلزتراشان و ماشین سازان شهرستان کرج درادامه مصاحبه خود با واحد روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز اظهار داشت:

 انشالله در دولت جدید ، دولت مردان ما مردم گرا تر باشند و مردم را بیش از این در نظر بگیرند و قوانینی که ایجاد مانع میکنند را از سر راه صنوف بردارند.کرج یکی از از شهرهای صنعتی و پایه گذار صنعت در قطعه سازی در رسته های متعدد میباشد که متاسفانه دیده نمیشوند و بنده عاجزانه از استاندار محترم استان البرز خواهشمندم به صنوف توجه بیش از این داشته باشند که البته ایشان نسبت به اصناف حساسیت داشته اند ولی انتظار ما بیش از این است. بنده در مقطعی به عنوان نماینده صنوف در کارگروه رفع موانع تولید شرکت میکردم که متاسفانه بعد از جلسات و نوشته شدن صورت جلسه پیگیری و نتیجه ای حاصل نمیشد.

صنعتی افزود: اگر بخواهیم  یکی از مهمترین مشکلات صنفی امان را مطرح کنیم باید به تامین نقدینگی اشاره کنیم . ناوگان ماشین الات ما به سبب اعمال تحریم های ظالمانه از سوی دشمنان تحت شعاع قرار گرفته است و قطعا دستگاهی که بالای 50 سال از ان استفاده شده دیگرراندمان بالایی نخواهد داشت و باید تسهیلاتی فراهم شود که همکاران ما بتوانند ماشین الات را بهینه سازی کنند و این اتفاق نخواهد افتاد به جز با همت دولت مردان. بازسازی کردن ماشین الات و به روز رسانی صنعت قطعا میتواند به نفع عام مردم باشد .

رضا صنعتی در اخر اظهار داشت : از مجموعه اتاق اصناف مرکز استان البرز بسیار سپاسگزارم که این شرایط را فراهم کردند که بتوانیم بخشی از دغدغه ها و بخشی از اطلاعات عمومی اتحادیه و رسته هایمان را به سمع و نظر شهروندان عزیز برسانیم .

 

ادرس اتحادیه : کرج- میدان ازادگان -ابتدای خیابان مطهری – شهید اصفی- جنب اداره ثبت اسناد-ساختمان گلها طبقه سوم .

شماره تماس اتحادیه : 02632506163 و شماره همراه رئیس اتحادیه: 09121675241

 

روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز