امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

مورخ چهاردهم مرداد ماه 1403 رئیس اتحادیه صنف پوشاک شهر کرج به دعوت واحد روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز جهت انجام مصاحبه در راستای انعکاس عملکرد اتحادیه مربوطه ،مشکلات و پیشنهادات و انتقادات در محل اتاق اصناف حضور یافت.

معرفی: مهدی سلطانی یالقوز اغاجی رئیس اتحادیه صنف پوشاک شهرستان کرج – 45 ساله-دانشجوی دکتری روابط بین الملل- شروع فعالیت صنفی از سال 1385 و از سال 95 شروع همکاری با اتحادیه پوشاک – یکسال عضویت در کمیسیون اموزش -رئیس بازرسی اتحادیه پوشاک به مدت یکسال.

برخی از رسته های اتحادیه مذبور: خرده فروشی پوشاک بچه گانه،پوشاک زنانه و مردانه،شال و روسری،پوشاک روحانیون،لباس خواب و لباس عروس ،لباس زیر مردانه و زنانه و عمده فروشی جوراب دستکش و کلاه و نمایندگی پوشاک زنانه و مردانه خاص و غیره .

 اتحادیه پوشاک شهرستان کرج 39 رسته دارد و 5 رسته نیز در اینده اضافه خواهد شد .

تعداد جواز کسب صادر شده در صنف پوشاک شهرستان کرج چهارهزار و نهصد و پنجاه و هفت جواز تا به این لحظه میباشد و امسال نیز نزدیک به صد و پنجاه جواز کسب باطل شده است.

 

مهدی سلطانی گفت: از مشکلاتی که همکاران ما در صنف پوشاک با ان دست و پنجه نرم میکنند مسئله سود در فروش پوشاک است که بیست درصد از فاکتور خرید میباشد و مورد اعتراض اکثر کسبه بوده، زیرا که با توجه به هزینه های سنگین واحد های صنفی ، این نوع از فروش و محاسبه سود نه تنها نفعی برای کاسب ندارد بلکه کفاف هزینه های روزمره را نیز نمیدهد.در این راستا پیشنهاد میشود کالای پوشاک از حوزه بازرسی تعزیرات خارج گشته و به صورت ازاد و رقابتی اعلام شود و در صورت شکایت خریدار، موضوع توسط اتحادیه پوشاک رسیدگی و هزینه داوری از شکایات سنگین که به نا حق از کسبه اخذ میشود لغو گردد.

سلطانی اظهار داشت: فروشندگان در صنف پوشاک تحت حمایت هیچگونه بیمه ای قرار ندارند پیشنهاد میگردد در صورت امکان تحت پوشش بیمه یارانه دولتی قرار گیرند تا اشتغال با دوام و قانونمند در صنف پوشاک عملا تحقق یابد وی در مورد تبلیغات شهری افزود: دریافت عوارض تابلو توسط شهرداری ها از واحد های صنفی اجحاف در حق تولید کننده و فروشندگان داخلی میباشد.

رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان کرج با اشاره به سایر موانع و مشکلات این صنف اظهار داشت: حدود وظایف و اختیارات اعضای هیئت مدیره ها در حوزه عفاف و حجاب از باب سلبی و ایجابی اصلا تعریف نشده و صنف پوشاک به دلیل تبعیت از مدگرایی و از جوری افتادن جنس هر ساله مجبور است باقی مانده اجناس خود را زیر قیمت و یا حتی با ضرر به فروش برساند و اداره مالیات و دارایی از همین فروش زیر قیمت مالیات دریافت میکند و همین عمل باعث میشود کسبه صنف پوشاک به مرور سرمایه خود را از دست بدهد زیرا با بالا رفتن قیمت سکه و ارز قیمت پوشاک بالا نرفته بلکه کمتر نیز میشود .

مهدی سلطانی در ادامه افزود:

یکی از مهمترین معضلات واحدهای صنفی اتحادیه پوشاک ،معظل دستفروشان بساط گستر است.

بساط گستران با تصرف محدوده ای از فضای شهری، انواع مختلفی از پوشاک را به دور ازهر گونه نظارت عرضه میکنند. از دیگر معضلات صنف پوشاک فروشگاه های اینترنتی میباشد که با وجود شکایات مردمی ، ان طور که باید و شاید مورد رصد قرار نمیگیرند . لذا از دستگاه های نظارتی عاجزانه خواهشمندیم اقدامات لازم را جهت رفع این مشکلات در دستور کار قرار دهند. پیشنهاد میشود سکوهای فروش البسه عفاف و حجاب در راستای تبیین و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی در شهر های بزرگ ایجاد شود و شهرداری ها نیز از بیلبورد های شهری خود تعدادی را جهت تبلیغ در اختیار اتحادیه قرار دهند. سلطانی افزود:  پیشنهاد دیگر این است که در راستای حمایت از تولید داخلی بانک ها وام های کم بهره با اقساط بلند مدت در اختیار صنف پوشاک قرار دهند.

 مهدی سلطانی یالقوزاغاجی رئیس اتحادیه صنف پوشاک شهرستان کرج درادامه مصاحبه خود با واحد روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز اظهار داشت:

بعد از قبول مسئولیت اینجانب در اتحادیه پوشاک شهرستان کرج با دانشگاه فنی و حرفه ای و انجمن نساجی تفاهم نامه هایی امضا کردیم و با تشکیل اتاق فکر در اتحادیه و بازدید از کارخانه جات تولیدی پوشاک قدم های مهمی در راستای ارتباط هر چه بهتر صنف پوشاک و صنعت کشور برداشته شد.

سلطانی گفت: از اعضای خود تقاضا داریم رعایت کامل قانون نظام صنفی را در دستور کار خود قرار دهند.هر ان چیزی که در قانون نظام صنفی تعریف شده است ما ملزم به اجرای ان هستیم .به طور مثال میتوان به نوع پوشش متصدیان واحد صنفی ،نوع برخورد با مشتریان و تکریم و احترام به انها ،درج قیمت بر روی اجناس و صدور فاکتور ،داشتن کارت مباشرت،عدم فروش البسه نامتعارف و قاچاق و ارجاع هر گونه شکایت در واحد صنفی به اتحادیه پوشاک اشاره کرد، زیرا که مرجع رسیدگی به شکایات مشتریان و فروشندگان اتحادیه پوشاک است که بدون هیچگونه جانبداری از طرفین به شکایات رسیدگی خواهد کرد.در بحث اموزش ، هماهنگی هایی صورت گرفته تا برای فروشندگان اموزش های تخصصی در نظر گرفته شود و اموزش هایی در راستای حل مشکلات مالیاتی و پوشش ایرانی اسلامی و راه اندازی جشنواره برای طراحان لباس ، که با اداره کل فرهنگ و ارشاد نیز تفاهم نامه ای در همین راستا به امضا رسیده است .

از هیئت مدیره قبلی و فعلی تشکر میکنم به خصوص جناب اقای میر اسماعیل صدیق و دکتر صدیق که  با حمایت از بنده و انتقال تجربیاتشان نقش پر رنگی در انتخاب اینجانب به عنوان رئیس اتحادیه داشته اند.  بنده و هیئت مدیره فعلی دارای اهداف مشترک در راستای پیشرفت صنف پوشاک و اعضای صنف هستیم .

از اتاق اصناف، واحد بازرسی ، واحد روابط عمومی و هیئت رئیسه محترم ، به خصوص از برادر عزیزمان جناب اقای محمد دادخواه ریاست محترم اتاق اصناف مرکز استان البرز کمال تقدیر و تشکر را بابت زحمات و حمایت بی بدیلشان از صنوف دارم ، لذا لازم به ذکر است که اتحادیه های صنفی به همراه اتاق اصناف از یک خانواده میباشند و خوشحالیم که در دوران تصدی گری بنده در اتحادیه پوشاک تعاملات بسیار خوب و سازنده ای از جانب اتاق اصناف با اتحادیه ها وجود دارد .

 

روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز