امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

مورخ دوم مرداد ماه 1403 رئیس اتحادیه صنف خواربار فروشان شهر کرج به دعوت روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز جهت انجام مصاحبه در راستای انعکاس عملکرد اتحادیه مربوطه ،مشکلات و پیشنهادات و انتقادات در محل اتاق اصناف حضور یافت.

معرفی: جمشید ظفرطلب رئیس اتحادیه خواروبار فروشان شهر کرج  با بیش از 27 سال سابقه فعالیت صنفی

برخی از رسته های اتحادیه مذبور:

عطاران-عمده فروشان-خرده فروشان-دخانیات-بسته بندی قند و چای-قهوه-کاکائو-زعفران-ذغال و ....

این اتحادیه 27 رسته دارد که صنف عطاران بیشترین سهم را که حدود 492 عضو میباشد،داراست. از این تعداد 126 پروانه جدید از زمان شروع مسئولیت هیئت مدیره فعلی اخذ شده است و در این مدت حدود 155 عدد پروانه کسب بنا به درخواست جواز داران ابطال شده است که از عمده دلایل درخواست ابطال جواز کسب از سوی جوازداران میتوان به اجاره بهای سنگین مغازه ها ،نوسانات شدید قیمت اجناس و غیره اشاره کرد .

ظفر طلب اظهار داشت: از مهمترین مشکلاتی که در صنف خواربار فروشان وجود دارد مسئله بهداشت است. محل کسبی که باید توسط کارشناسان بهداشت بازدید شود و مورد تائید قرار گیرد تا جواز صادر شود ، مشکلاتی را برای صاحب ملک تجاری و مستاجران ایجاد میکند، زیرا که باید بعضا از لحاظ فیزیکی تغییراتی در محیط ایجاد شود که مورد توافق صاحب ملک و مستاجر قرار نمیگیرد و در نهایت منجر به عدم صدور جواز کسب برای فرد متقاضی میشود که از زمان شروع مسئولیت بنده نامه نگاری های متعددی با اداره بهداشت انجام شده و طی جلساتی که با مسئولین امر داشتیم مشکل را عنوان کردیم اما متاسفانه جواب مساعدی دریافت نشد که انشالله در اینده بتوانیم با کمک سازمان های ذیربط و اتاق اصناف این مشکل را برطرف کنیم.

ظفر طلب در ادامه افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که اعضای صنف خواربار فروشان با ان مواجه اند پدیده ای به نام هایپر مارکت هاست ،فروشگاه هایی با متراژ بالا، که با توجه به وسعتی که این فروشگاه ها دارند همه اجناس مورد نیاز مشتریان را تامین و نیاز انان را براورده میسازند که همین موضوع باعث کسادی و رکود کسب و کار ها و بنگاه های اقتصادی کوچک شده که توان مقابله و رقابت را با هایپر ها ندارند و این رویه در اینده خیلی نزدیک باعث نابودی این صنف خواهد شد.

ظفر طلب اافزود : از اقدامات مثبتی که از زمان شروع مسئولیت بنده با تلاش های اتحادیه خواربار فروشان و اعضای هیئت مدیره آن و اتاق اصناف مرکز استان البرز و ارگان های ذی ربط شکل گرفت میتوان به مناسبت های مختلف مانند : عید نوروز ،ماه رمبارک رمضان،ماه محرم و یا اعیاد دیگر مذهبی اشاره کرد که کالاهای تنظیم بازار مثل شکر و برنج که مربوط به اتحادیه خوار و بار است، به صورت حواله ای در مناطق کم برخوردار پخش میشود.

اتحادیه خوار بار فروشان شهرستان کرج همکاری مستمری با اتاق اصناف مرکز استان البرز، سازمان صمت استان و پلیس اماکن در راستای شناسایی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب داشته است که با توجه به اخطارهایی که از سوی بازرسین ما به این اتحادیه ها داده میشود واحد های صنفی فاقد پروانه کسب اقدام به دریافت جواز کسب خواهند کرد.

ظفرطلب گفت: قطعا همه فعالین صنفی و اتحادیه های ذیربط مشکلات و پیشنهادات و انتقاداتی دارند که با توجه به فعالیت و پویایی واحد روابط عمومی اتاق اصناف میتوان موضوعات را بازتاب داد و در نهایت، این امر در راستای بهبود عملکرد و همکاری بیش از گذشته اتحادیه ها و اتاق اصناف در جهت خدمت به مردم می انجامد..

رئیس اتحادیه خواربار فروشان کرج در ادامه افزود: در مورد سامانه صدور مجوز ها باید گفت با توجه به این که این سامانه به تازگی راه اندازی شده است ، متاسفانه دارای نقص هایی میباشد که این مسئله باعث سردرگمی و تعلل در اجرای فرایند صدور مجوز میشود و هم زمان با این موضوع، صنوف با مسائل مالیاتی نیز دست و پنجه نرم میکنند که در مجموع فشار بر کسبه بیشتر میشود که از متولیان و مسئولین ذی ربط خواهشمندیم جهت رفع مشکلات ذکر شده اقدامات لازم را مبذول فرمایند .

ظفر طلب در ادامه گفت و گوی خود با واحد روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز در مورد کیوسک های مطبوعاتی در سطح شهر اظهار داشت: این کیوسک ها با بیشتر از هفت صنف تداخل صنفی دارند : دخانیات- کابل موبایل و لوازم جانبی -تنقلات -و غیره که بارها در اجلاس ها این موضوع را مطرح کردیم ولی متاسفانه نتیجه ای حاصل نشد.لذا انتظار میرود این حجم از تداخل صنفی اصلاح شود تا نتایج منفی ان در صنوف دیگر کمرنگ تر شود.

ظفرطلب در پایان اظهار داشت: اتحادیه خواروبار فروشان شهر کرج یکی از قدیمی ترین اتحادی ها میباشد .

بنده و هیئت مدیره اتحادیه، از پیشکسوتان صنف خواروبار فروشان شهر کرج بابت زحمات و خدماتی که طی سالیان متوالی داشته اند  کمال تشکر  و تقدیر را داریم.

ادرس اتحادیه : خیابان ابان – کوچه شبیری

روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز