امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

 

 

نماینده استان البرز در هیأت نمایندگان اتاق اصناف ایران؛ دولت به مشکلات صنف نانوایان رسیدگی کند

محمد دادخواه، نماینده استان البرز در هیأت نمایندگان اتاق اصناف ایران با اشاره به مسائل و چالش‌های اخیر در صنف نانوایان این استان، خواستار رسیدگی دولت به وضعیت این صنف شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، محمد دادخواه درباره مهمترین چالش‌های پیش روی اصناف در استان البرز گفت: به دلیل مشکلات و چالش‌های نرخ‌گذاری در حوزه نان، اخیرا صنف نانوایان استان البرز دچار چالش‌ها و مشکلات فراوانی شده و فعالان این حوزه در شرایط سختی قرار گرفته‌اند.

 

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز افزود: روند روزافزون هزینه‌های واحدهای صنفی مانند، اجاره‌بها، کارگر، حمل و نقل و غیره، صنف نانوایان استان را به شدت تحت فشار قرار داده و این صنف زحمتکش را با مشکلات عدیده ای روبرو ساخته است.

 

دادخواه با تاکید بر لزوم اجرای قانون و مقابله با تخلفات صنفی گفت: معتقدیم که علی رغم این مشکلات، فعالان این صنف باید تابع قانون باشند و مسائل خود را از طریق نمایندگان خود در تشکل‌های صنفی پیگیری و از هرگونه تخلف در این زمینه پرهیز کنند. از یک سو به دلیل اینکه «نان» قوت غالب مردم محسوب می‌شود، پلمپ کردن برخی واحدهای صنفی را صلاح نمی‌دانیم، اما از سوی دیگر معتقدیم جریمه‌های پیش‌بینی شده در قانون نیز جنبه بازدارندگی ندارد.

 

وی تصریح کرد: دولت باید با برنامه ریزی مناسب و رفع مشکلات صنف زمینه رقابت میان واحدهای صنفی و افزایش کیفیت نان را ایجاد کند.

1403/5/6

روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز