امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

shorashahr 2در اولین نشست میان هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان البرز با دکترنبیونی ،رئیس شورای اسلامی شهر کرج ،مسائل خاص اصناف در حوزه های عوارض صنفی ،پلمپ واحد های صنفی توسط شهرداری ،پدیده دستفروشی و اهتمام بیشتر مجموعه مدیریت شهری در جهت حل مشکلات اصناف ،مورد بررسی قرار گرفت .

در آغاز این نشست حمید کریمی رئیس اتاق اصناف البرز ضمن تبریک به تمامی اعضای شورای اسلامی شهر کرج در سخنانی خاطر نشان کرد : اصناف بزرگترین و تاثیر گذار ترین تشکل غیر دولتی در ایران هستند که خدماتشان در حوزه های مختلف مانند اشتغالزایی ،بسیار چشمگیر است .

وی افزود : اصناف ،حلقه ارتباطی مستحکم  میان تولید کننده و مصرف کننده هستند و بخش بزرگی از تبادلات مالی و گردش چرخ اقتصاد کشور توسط این بخش انجام می شود . اما متاسفانه ،نگاه شفافی نسبت به اصناف درمیان مسوولان وجود ندارد و همین موضوع باعث شده تا درتصمیم گیری ها ،حقوق قانونی اصناف نادیده گرفته شود .

کریمی افزود : یکی از مشکلات اصناف در بحث عوارض صنفی شهرداری است که متاسفانه سال به سال افزایش می یابد  وبه نظر می رسد که  درهنگام تعیین ارقام عوارض صنفی ،توجهی به وضعیت رکود اقتصادی  و کاهش درآمد اصناف نمی شود .

وی افزود : کسبه و بازاریان کرج ،به خوبی می دانیم که جهت اداره شهر بایستی  مشارکت داشته باشیم و هنگامیکه از خدمات و امکانات عمومی  شهر استفاده می کنیم ،بخشی از هزینه های آنرا متقبل شویم . اما از دیگر سو،فضای حاکم بر بازار،طی چند سال گذشته به شدت با رکود مواجه شده و اداره یک واحد صنفی با توجه به دیگر هزینه های جاری ،بسیار سخت شده است .به طوریکه بسیاری از فعالان صنفی در صدد جمع آوری واحد صنفی خود و تغییر شغل هستند .در چنین شرایطی کمترین انتظاری که از مدیریت شهری می رود ،حمایت از اصناف و در نظر گرفتن شرایط خاص بازاریان در این مقطع زمانی است .

کریمی در ادامه به اقدامات انجام شده توسط اتاق اصناف در راستای ساماندهی دستفروشان اشاره کرد و افزود : گسترش روز افزون پدیده دستفروشی به هیچ عنوان برازنده کلان شهر کرج نیست و رواج فرهنگ دستفروشی می تواند صدمات جدی بر پیکره اقتصاد این شهر وارد کند .لذا نگاه تخصصی به این معضل و تصمیم قاطع در جهت حل آن ،باید در اولویت برنامه های مجموعه مدیریت شهری قرار گیرد .

در ادامه این نشست نیز دیگر موضوعات و مشکلات حوزه اصناف توسط آقایان حصاری ،صدیق ،روستا آزاد ،اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف مطرح شد .همچنین مسائل خاص میدان بزرگ بار فروشان ،مجتمع صنفی و صنعتی شیخ آباد توسط آقایان عسگرخانی و لادن چهر مطرح شد . نامگذاری یک خیابان یا مکان عمومی دیگری در شهر کرج به نام شهدای اصناف نیز از دیگر پیشنهادات مطرح شده در این نشست بود .

shorashahr 1

shorashahr 2

shorashahr 3

shorashahr 4