امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

namayeshgahotomobil 7نائب رئیس اتاق اصناف البرز: امسال در ماه مبارک رمضان بازار بسیار متعادلی داشتیم و به جز موارد بسیار خاص ما بحث افزایش قیمت نداشتیم.


بهروز حصاری نائب رئیس اتاق اصناف البرز در خصوص روز ملی اصناف در گفت و گو با خبرنگار تیتر1 گفت: روز اول تیرماه به عنوان روز ملی اصناف نام گذاری شده که هر سال در سطح کلان کشور و شهرستان ها به همین مناسبت مراسمی برگزار می شود و به نوعی از زحمت کشان و پیشکسوتان اصناف و همچنین اتحادیه های صنفی که قانون مند در حال فعالیت اند تقدیر می شود.

نائب رئیس اتاق اصناف البرز افزود: امسال چون روز اصناف یک روز قبل از روز قدس است و به جهت اینکه دوستان آماده شوند برای راهپیمایی و تداخل این روز با ماه مبارک رمضان را داریم، در جلسات مقرر شد که این مراسم در سطح استانی بعد از عید سعید فطر برگزار شود تا مراسم مناسبی در شان اصناف استان البرز شکل بگیرد.

حصاری ضمن اشاره به برنامه های روز ملی اصناف و مراسم ویژه آن تصریح کرد: برای اینکه همه مردم متوجه شوند مجموعه اتاق اصناف و دستگاه های نظارتی فعالیت قانون مند خود را دارند، تعدادی از واحدهای صنفی نمونه و اتحادیه هایی صنفی در این روز تقدیر می شوند.

وی در خصوص ارائه اظهارنامه های مالیاتی توسط اصناف در روزهای پایانی خرداد ماه تاکید کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مهلت ارسال اظهارنامه ها تا پایان خرداد است، سال گذشته تا پایان تیر ماه اصناف برای این کار فرصت داشتند، متاسفانه سازمان امور مالیاتی امسال بسیار دیر اقدام کرد و بخش نامه ها بسیار دیر به دست ما رسید، که آخرین مورد آن 26 خرداد درباره گروه سوم مالیاتی بود، ما اعلام کردیم که الان نود درصد واحد ها اظهارنامه خود را ارسال کردند و اگر یک چنین تصمیماتی قرار است گرفته شود باید قبل از خرداد انجام شود، متاسفانه یک چنین مشکلاتی داریم ولی علی رغم اینها با برنامه ریزی های که انجام گرفته همه همکاران دارند اظهارنامه های خود را تنظیم می کنند، ولی این گلایه را از سازمان امور مالیاتی کشور داریم.

نائب رئیس اتاق اصناف البرز درباره تخلفات بازار ماه مبارک رمضان گفت: در سطح شهر کرج حدود 70 هزار واحد صنفی مشغول فعالیت اند و در هر مجموعه ای تعداد انگشت شماری تخلفات امکان دارد بوجود آید، ضمن اینکه ما تعامل بسیار تنگاتنگی با اداره کل تعزیرات حکومتی داریم، خوشبختانه امسال در ماه مبارک رمضان بازار بسیار متعادلی داشتیم و به جز موارد بسیار اندک و خاص ما بحث افزایش قیمت هم نداشتیم.

وی در پایان افزود: ما در طرح ویژه ماه مبارک رمضان از کارگاه های تولید زولبیا بامیه به طور سر زده بازدید کردیم و تخلفی مشاهده نکردیم، اگر موردی هم بوده برای سالهای گذشته بوده است.