امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

khoramshahr 8آیین گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر ، همزمان با سالروز این حماسه تاریخی(سوم خرداد ماه ) به همت فرماندهی بسیج  و اتاق اصناف مرکز استان البرز و با حضورسردار میرتقی از فرماندهان دفاع مقدس و جانبازجنگ تحمیلی ، روسای اتحادیه های صنفی کرج و بسیجیان پایگاه های بسیج اصناف در محل سالن اجتماعات اتاق اصناف برگزار شد .

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید توسط قاری ممتاز کشوری برادرعبدالصمد مرزوقی آغاز شد . در ادامه حمید کریمی رئیس اتاق اصناف کرج ضمن خیر مقدم به حاضران در سخنانی گفت : در طول هشت سال جنگ تحمیلی ،وقایع بسیاری از مقاومت ،فداکاری ،عشق به وطن خلق شد که فتح خرمشهر یکی از نمونه های باارزش از آنهاست .

وی افزود : گرامیداشت آن حماسه های تاریخی ،خاطرات آن روزهای سخت را برای ما زنده می کند و ما را به تامل وا می  دارد که امنیت و استقلال  امروز کشورمان بواسطه مجاهدت ها و فداکاری های فرزندان دلیر این مرز و بوم بدست آمده است و اینک وظیفه فرد فرد ماست که راه شهیدان را ادامه دهیم .

در ادامه این مراسم سردار میرتقی از سرداران و فرماندهان دفاع مقدس نیز در سخنانی گفت : فتح خرمشهر از چند جهت دارای اهمیت است . نخست این که، با این پیروزی بزرگ، جنگ وارد مرحله نوینی شد و قوای اسلام با حمله های کوبنده خود، مرحله به مرحله پیروزی های تازه ای را به ارمغان می آوردند؛ دوم این که این فتح باعث شد که آمریکا و سایر قدرت های استعماری، حساب کار خود را بکنند و از موضع تهاجم و حمله، به موضع دفاع بیفتند. آنان پیش از این، می پنداشتند که عراق خواهد توانست پس از پیروزی بر ایران، جای گزین رژیم دست نشانده سابق و ژاندارم منطقه که با انقلاب اسلامی از میان رفته بود، گردد تا حافظ و نگهبان منافع آنان در منطقه شود، اما پس از فتح خرمشهر نه تنها اندیشه تصرف ایران غیرممکن شد، بلکه ترس و وحشت سقوط صدام وجودشان را فرا گرفت و آن ها را وادار کرد که صدام را از سقوط نجات دهند.

وی در ادامه افزود : فتح خرمشهر، آن چنان سترگ بود که دستگاه های تبلیغاتی و مطبوعات غرب را مجبور ساخت تا به این پیروزی بزرگ اعتراف نموده، آن را ضربه مهلک و استراتژیک بر پیکر ارتش عراق تلقی نماید. از جمله فاینشنال تایمز چنین نوشت: «سقوط خرمشهر و اسارت هزاران سرباز عراقی را فقط می توان یک شکست فاجعه آمیز دانست و ارتش عراق تحقیر ناشی از آن را نمی تواند فراموش کند. ارتش عراق، توانست خرمشهر را پس از یک ماه جنگ شدید و تحمل تلفات سنگین به تصرف خود در آورد، در حالی که ایرانیان، پس از یک حمله که کم تر از دور روز به طول انجامید، آن را باز پس گرفتند و این عمل، افزون بریک ضربه استراتژیک، از نظر روانی، ضربه عظیمی به ارتش عراق وارد کرد

میر تقی افزود : س از پیروزی رزمندگان اسلام بر ارتش بعثی و آزادسازی خرمشهر، دشمنان انقلاب اسلامی درسراسر جهان درصدد بر آمدند تا از سقوط رژیم صدام جلوگیری نماید. بنابراین، ازهیچ گونه کمک و همکاری با این رژیم خطرناک و توسعه طلب خودداری نکردند و در تجهیز و ترغیب دوباره آن کوشیدند.

وی خاطر نشان کرد : بی تردید فتح خرمشهر، یک مسأله عادی نبود؛ بلکه امداد غیبی بود که به دست توانای رزمندگان اسلام رقم خورد. دشمنان نظام و انقلاب با تکیه بر محاسبات غلط مادی و غفلت از قدرت الهی، خرمشهر را تسخیرناپذیر و فتح آن را ناممکن می دانستند. بدین جهت، وقتی خبر فتح خرمشهر در رسانه ها و مطبوعات پخش شد؛ دشمنان اسلام را حیرت زده ساخت. بر همین اساس و بر مبنای همین طرز تفکر دینی بود که امام خمینی رحمه الله درباره توجه خاص حضرت حق در فتح خونین شهر و ارتباط این مسأله با امدادهای غیبی چنین فرمودند: «فتح خرمشهر، یک مسأله عادی نبود، بلکه مافوق طبیعت است.خرمشهر را خدا آزاد کرد.

در ادامه این مراسم به پنج تن از بسیجیان اصناف هدایایی به رسم یادبود اهدا شد .اجرای قطعاتی از موسیقی ایرانی  توسط هنرمند محبوب شهر کرج ،استاد سعید خلج نیز،بخشی از این مراسم بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت .

khoramshahr 17

khoramshahr 16

khoramshahr 15

khoramshahr 14

khoramshahr 13

khoramshahr 12

khoramshahr 10

khoramshahr 9

khoramshahr 8

khoramshahr 7

khoramshahr 6

khoramshahr 5

khoramshahr 4

khoramshahr 3

khoramshahr 2

khoramshahr 1