امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با اسراف و اتلاف انرژی و به منظور نهادینه سازی فرهنگ صحیح مصرف برق و تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردمی و راهبردهای دولت خدمت گزار با محوریت وزارت نیرو و وزارت صمت در اجرای سیاست های رعایت الگوی مصرف جهت مقابله با ناترازی تولید و مصرف در بخش های مختلف بخصوص مصارف تجاری،تفاهم نامه ای فی مابین شرکت توزیع نیروی برق استان البرز و اتاق اصناف مرکز این استان مبادله گردید.

از اهداف کلی این تفاهم نامه میتوان به اگاه سازی گسترده و فراگیر در خصوص مقابله و جبران ناترازی تولید و مصرف انرژی در بخش مشترکین تجاری و بهینه سازی و مدریت الگوی مصرف برق در فصل گرما (تیر-مرداد-شهریور)و مشارکت در طرح های پیکسایی اشاره کرد.

برنامه ریزی برای اجرای طرح های مدریت مصرف و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و فضای مجازی و مبادی قانونی - تهیه و توزیع بروشور و بنر در بین واحدهای صنفی و اتحادیه های زیر مجموعه اتاق اصناف مرکز استان البرزو ... از جمله وظایف و تعهدات شرکت توزیع برق استان البرز در این تفاهم نامه میباشد.

از وظایف و تعهدات اتاق اصناف نیز میتوان به ابلاغ به نمایندگان اتحادیه های صنفی و مجتمع های تجاری و مالها جهت همکاری با شرکت توزیع نیروی برق استان در اجرای برنامه های پیکسایی و مدریت و کنترل سیستم های سرمایشی در ساعات اوج بار و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و سایر روش های متداول اشاره کرد.

دو طرف تفاهم نامه با مدریت و هماهنگی های لازم با واحدهای استانی متهد به اجرای مفاد قید شده در تفاهم نامه  در محدوده استان البرز شدند.

محمد دادخواه رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز گفت:استان البرز در حوزه تولید و توزیع در سطح کشور نقش جدی و اساسی دارد و به همین جهت تمام برنامه ریزی ها در حوزه مصرف برق باید به گونه‌ای صورت گیرد که آسیب جدی‌ای به واحدهای تولیدی نرسد. عدم قطع برق در واحدهای صنفی به معنای این نیست که مشکل برق نداریم چراکه محدودیت‌هایی که برای صنعت ایجاد می‌شود به نفع تولید و اقتصاد نیست و از تمامی مردم البرزدرخواست داریم که نسبت به مدیریت مصرف برق دغدغه داشته باشند.

روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان البرز