امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

ershad 2در نشست با مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز صورت گرفت

بررسی راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

نشست بررسی راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به ریاست آقای حسینی کاشانی ،مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و با حضور اعضای هیات رئیسه اتحادیه های پوشاک و تولید کنندگان پوشاک ،رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی ،نماینده سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان البرز و نماینده سازمان خدمات شهری شهرداری کرج برگزار شد .

دراین نشست ،وضعیت زننده برخی افراد از لحاظ نوع پوشش ،نگرانی های نماینده محترم ولی فقیه در خصوص عفاف و حجاب و راهکارهای مقابله با این پدیده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

میر اسماعیل صدیق عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرج و رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان کرج در حاشیه این نشست گفت:دست اندر کران حوزه پوشاک در اتحادیه های مربوطه ،در چار چوب قانون نظام صنفی ،تمامی اقدامات لازم در زمینه ساماندهی واحد های صنفی را در حین صدور پروانه کسب برای متقاضیان انجام می دهند .

وی افزود: برخی از این دستورات و آیین نامه ها در رابطه با نحوه ی فعالیت صنفی است که به طور معمول از طریق دوره های آموزشی کوتاه مدت به اعضاء تحت پوشش اتحادیه ها ،آموزش داده می شود. برخی دیگر نیز از طریق اطلاعیه و انتشار در جراید و رسانه های های محلی برای عموم مردم یادآوری می شود.در مورد نحوه ی پوشش متصدیان واحد های صنفی و رعایت حجاب توسط فروشندگان خانم در فروشگاه ها نیز ،منشور اخلاقی صنف پوشاک تهیه شده که در تمام واحد های صنفی پوشاک فروشی نصب شده است . همچنین این اتحادیه صنفی و دیگر صنوف تولید کننده پوشاک به طور مرتب ،واحد های صنفی را در غالب گشت های مشترک ،بازرسی می کنیم و با موارد تخلف نیز برخورد قانونی می کنیم .

صدیق افزود: اتاق اصناف کرج در ماه های گذشته ،برنامه های مختلفی را جهت بررسی این موضوع و برخورد با افراد متخلف و جمع آوری البسه با نماد های ضد فرهنگی در غالب گشت های بازرسی انجام داد که بسیار موفق بود و کسبه نیز همکاری لازم را با ماموران و بازرسان ما بعمل آوردند . همچنین نمایشگاه های عرضه پوشاک اسلامی با همت و همراهی تنی چند از تولید کنندگان پوشاک اسلامی برگزار شد که مورد استقبال هم قرار گرفت .

وی افزود: باید توجه داشت که حوزه اختیارات اصناف در بخش تولید و توزیع کالا محدود به همین موارد است و برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ،دیگر مسوولان و متولیان نیز باید در راستای وظایف محوله وارد عمل شوند .و همه نگاه ها متوجه اصناف و بازار نباشد.

وی یادآور شد: اتاق اصناف کرج تمام  تلاش خود را  برای ساماندهی بازار تولید پوشاک اسلامی و مطابق با شئونات جامعه اسلامی بکار خواهد گرفت .و آمادگی خود را برای همراهی  با دیگر دست اندر کران این حوزه اعلام می دارد .

 

ershad 3


ershad 4


ershad 1